کد خبر: 114012
A

مازیارحسینی از رقابت باز ماند/ سروری : افرادی که رزومه مبهم اقتصادی دارند از دایره بررسی گزینه های شهرداری خارج خواهند شد

توجه شورای ششمی ها به تخلفات اقتصادی و رزومه مبهم مدیریتی مازیار حسینی سبب حذف نام او از فهرست گزینه های شهرداری تهران در جلسه امروز منتخبان خواهد شد.

مازیارحسینی  از رقابت باز ماند/ سروری : افرادی که رزومه مبهم اقتصادی دارند از دایره بررسی گزینه های شهرداری خارج خواهند شد

به گزارش دیده بان ایران؛ پرویز سروری ،عضو شورای ششم شهر تهران به فارس خبرداده که اگر مشخص شود که برخی از گزینه های شهرداری تهران در تخلفات گذشته شهرداری همکاری داشته و یا حتی از تخلفات مدیران و همکاران قبلی خود مطلع بوده قطعا از دایره بررسی اعضا خارج خواهند شد و این افراد شانسی برای شهرداری تهران نخواهند داشت.

در میان 7 گزینه نهایی و مطرح شهرداری تهران، تنها نام مازیار حسینی  با فساد اقتصادی و تخلفات اقتصادی رسانه ای شده است و از اولتیماتوم سروری این طور بر می آید که او برخلاف همه رایزنی های پرفشارش دیگر شانسی برای تصاحب بهشت ندارد 

ازمون سخت شورای انقلابی 

منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران عصر امروز آزمونی سخت در پیش دارند؛ چرا که با  انتخاب شهردار آینده تهران یا به همه اتهام زنی ها و گمانه زنی ها برای فشار به اعضا از سوی گعده خاص برای انتخاب مازیار حسینی پاسخ محکم می دهند و از استقلال خود دفاع می کنند یا اینکه پا پس کشیده و با سهم دادن به قالیباف و هوادارانش در شهرداری بازنده اصلی این آزمون خواهند شد. 

رایزنی های و لابی های سنگین محمدباقر قالیباف و هوادارانش در شورا برای تحمیل گزینه مطلوب خود (مازیار حسینی) به عنوان شهردار آینده تهران به منتخبان شورای ششم شهر حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست و فشارها عیان تر شده است و تاخیر در جلسات منتخبان با وجود اطلاع رسانی قبلی خودش گویای این لابی ها و فشارهاست. 

مازیار حسینی که یک تکنوکرات محسوب می شود نه انقلابی، رزومه مبهم اقتصادی دارد که البته به تازگی فسادها و تخلفات او در شهرداری تهران از سوی برخی رسانه ها رو شده است. این در حالی است که با توجه به شاخص ها و معیارهای مصوب منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران نداشتن اتهام مالی و شفافیت در عملکرد از فاکتورهای مهم انتخاب شهردار آینده تهران محسوب می شود. 

همان طور که پرویز سروری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران نیز در گفت و گویی تاکید کرده بود: اگر در حین مصاحبه با گزینه‌های شهرداری مشخص شود که برخی از آنها در تخلفات گذشته شهرداری همکاری داشته و یا حتی از تخلفات مدیران و همکاران قبلی خود مطلع بوده قطعا از دایره بررسی اعضا خارج خواهند شد و این افراد شانسی برای شهرداری تهران نخواهند داشت.

سروری در پاسخ به این سوال که در بین گزینه های شهرداری افرادی با رزومه مبهم اقتصادی وجود دارد همچنین و برخی مدیران نزدیک به آنها داری محکومیت اقتصادی دارند، آیا انتخاب این افراد تهدیدی برای عملکرد شفاف و بدون ابهام شهردار آینده نیست،  به فارس گفته: حتما شورای ششم این ملاحظات را در نظر خواهد گرفت و هماهنگی های لازم برای گرفتن استعلام از منابع قضایی و امنیتی اخذ خواهد شد. ما حتما این ملاحظاتی که مطرح کردید را داریم و قطعا سلامت اقتصادی افراد یکی از مهم ترین معیارهای ما در انتخاب شهردار آینده است و از مجاری قانونی موضوع رسیدگی می شود.

سوده نجفی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت عدم سوءسابقه مالی و اقتصادی برای انتخاب شهردار آینده تهران گفته بود: قطعا نداشتن سوءسابقه مالی و اقتصادی یکی از فاکتورهای مهم مدیریت در نقاط کلیدی و حساس نظام است.

اما انتشار تخلفات و پرونده فسادهای مازیار حسینی در زمان حضور در شهرداری تهران در دوره های گذشته گویا اصلا به چشم منتخبان نیامده و یا اصلا به حدی درگیر لابی و رایزنی ها شده اند که وقتی برای بررسی دقیق تر پرونده افراد و اخبار رسانه ها ندارند. درواقع گویا آقایان شورا خودشان را به خواب زده اند و می خواهند به نوعی از پاسخگویی به این ابهام شهروندان و «شفافیت در عملکرد» که مهم ترین مطالبه آنهاست، سرباز دهند. 

البته فشارها و لابی ها فقط مختص منتخبان شورا نیست و پولپاشی و خرید رسانه ها از جمله اقدامات قالیباف و هوادارانش برای رسیدن به بهشت است. به نوعی که رسانه ارزشی همچون تسنیم نیز تسلیم این بازی ها شده و در گزارشی کاملا رپورتاژی ضمن سرپوش گذاشتن بر تخلفات مازیار حسینی که حالا رسانه ای هم شده در گزارش مفصلی در صدد دفاع از او برآمده است. 

اما این خواب منتخبان چندان شیرین نخواهد بود و خیلی زود صدای حق طلبی شهروندانی که به جریان انقلابی رای اعتماد دادند آنها را بیدار خواهد کرد و باید پاسخگویی این اعتماد باشند. امید است که منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران با یک انتخاب درست برای مدیریت سازمان عریض و طویلی چون شهرداری بار دیگر اعتماد مردم را فدای سهم خواهی ها نکرده و اینگونه آبروی جریان انقلابی را ذبح اهداف منفعت طلبانه سردارو  هوادارانش نکنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر