کد خبر: 152088
A

امام جمعه عالیشهر: ایستادن مقابل ولایت باعث سقوط انسان می‌شود

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد: گناه ایستادن مقابل ولایت یک باره قلب انسان را سیاه و مُهر می‌کند. در قرآن و در روایات، بارها تأکید بر درست کردن رابطه با ولایت شده است و اگر عابد باشیم اما با ولایت مشکل داشته باشیم، اعمال ما هیچ فایده‌ای ندارد.

امام جمعه عالیشهر: ایستادن مقابل ولایت باعث سقوط انسان می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر شب گذشته در سلسله جلسات تفسیر قرآن در مصلای عالیشهر، با بیان اینکه خداوند در چندین آیه از قرآن درباره مُهر کردن دل انسان سخن گفته است، اظهار داشت: قلب انسان محل دریافت حقایق است و هر چیزی که با گوش می‌شنویم، با قلب آن را درک می‌کنیم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای حوزه نوشت: امام جمعه عالیشهر با بیان اینکه اگر قلب انسان مُهر شود دیگر قابل هدایت نیست، افزود: قلب انسان به واسطه شدت هر گناه، قسمتی از آن سیاه می‌شود و اگر عمده قلب انسان سیاه شد، دچار سقوط خواهد شد.

وی با بیان اینکه گناه ایستادن مقابل ولایت یک باره قلب انسان را سیاه و مُهر می‌کند، گفت: ایستادن روبه روی ولی خدا، یعنی پیامبر(ص)، امام(ع) و یا امام زمان(عج)، باعث مُهر شدن قلب و سقوط انسان خواهد شد، به گونه‌ای که دیگر قابل هدایت نخواهد بود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حمیدی نژاد، عنوان کرد: در قرآن و در روایات، بارها تأکید بر درست کردن رابطه با ولایت شده است و اگر عابد باشیم اما با ولایت مشکل داشته باشیم، اعمال ما هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه هواپرستی و تکبر باعث ایستادن مقابل ولی خدا می‌شود، ابراز کرد: خودخواهی و تکبر و نداشتن تواضع، باعث شد تا ابلیس ولایت حضرت آدم(ع) را نپذیرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر