کد خبر: 20659
A

تابش: عدم مشارکت خوب در انتخابات، سیاستمداران بد را پیروز می‌کند

محمدرضا تابش گفت: اصلی‌ترین آفت عدم مشارکت مطلوب در انتخابات استقرار یک مسئول بد و ناکارآمد خواهد بود.

تابش: عدم مشارکت خوب در انتخابات، سیاستمداران بد را پیروز می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نماینده مردم یزد و اردکان، در خصوص لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی طرحی نو در عرصه دموکراسی بود و شاهد استقرار حکومت دینی با معیارهای دموکراتیک در کشور هستیم و هر چقدر حضور مردم در انتخابات و عرصه‌های سیاسی بیشتر باشد موید این است که مردم علیرغم همه انتقادات حکومت را قبول دارند و به آن اعتماد دارند و نشان می‌دهد اعتماد بین حکومت و مردم برقرار است.

وی افزود: انتخابات یکی از معیارهای دموکراسی است و خواست و رأی اکثریت مردم در یک حکومت دموکراتیک تعیین کننده است و هرچه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند و رییس جمهور را با رأی بالاتری انتخاب کنند موید این است که انتخابات دموکراتیک‌تر انتخاب شده و رییس جمهور از پشتوانه آرای بیشتری برخوردار شده است. همچنین کسی منکر گله‌های مردم و نقدهای آنها نیست و مردم حق دارند در جای خود آنها را بیان کنند و گله‌های به‌حقی را نیز دارند. اما این نظام را از خودشام می‌دانند و نظامی می‌دانند که در پی برآوردن خواسته‌ها و مطالباتشان است و با حضور در انتخابات باید این را نشان دهند.

تابش با اشاره به بعد امنیتی انتخابات گفت: امنیت ملی به حضور مردم و مشارکت در انتخابات گره خورده و هر چقدر میزان مشارکت مردم بیشتر باشد مخصوصاً در شرایط فعلی که در منطقه ما تحرکات مختلفی وجود دارد و تهدیدات متعددی علیه کشورمان است و توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی علیه ایران در حال وقوع است پشتوانه مردمی نظام در مقابل این تهدیدات مستحکم‌تر خواهد بود و نقشه‌ها و توطئه‌های بدخواهان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص عواقب رأی ندادن گفت: عدم مشارکت مردم خوب باعث انتخاب سیاستمداران بد می‌شود و آنانی که به رأی دادن معتقد نیستند باید بدانند که این کشور و نظام اسلامی از آن ملت است و یک حکومت دموکراتیک اسلامی در منطقه است و با رأی ندادن نمی‌توان چیزی را اصلاح کرد و تنها باعث می‌شود سیاستمداران بد انتخاب شوند و اگر همه به این توجه کنند قطعاً به تکلیف خود که همان حضور در انتخابات است.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر