کیهان: باید موشکهای قارهپیما برای حمله خاک آمریکا تولید کنیم/ با ماهوارهبرهای سری قائم می توانیم اهداف مدنظر در خاک آمریکا را هدف قرار دهیم
روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری خواستار ساخت موشک قاره پیما برای هدف قرار دادن آمریکا شد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان، تحت مدیریت حسین شریعتمداری خواستار ساخت موشک قاره پیما برای هدف قرار دادن آمریکا شد.
کیهان نوشت: سه روز پس از ترور شهید محسن فخریزاده، دانشمند برجسته کشورمان در 7 آذر 1399، نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی کاری کردند؛ کارستان! آنها که پیشتر طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران» را تدوین و آماده کرده بودند؛ در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی، ابتدا دو فوریت این طرح را به تصویب رساندند و سپس کمتر از 24 ساعت بعد، در 11 آذر 1399 متن کامل طرح را با جزئیاتش بررسی کردند و به تصویب رساندند. در حالی که فهم غلط و گیجی آزاردهنده دولت تدبیر و امید[!]، ایران را در سطح جهانی منفعل و متضرر کرده بود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این قانون دست جمهوری اسلامی ایران را باز کردند تا واکنشی به 5 سال عهدشکنی اروپا و آمریکا در انجام تعهدات برجامیشان و خروج یکطرفه آمریکا از برجام نشان دهد.
این قانون بارها مورد تمجید و تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. ایشان آخرینبار در سخنان 31 تیر 1403 «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران» را مصداق حضور موفق مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی دانستند که دست دولت ایران را در عرصه بینالمللی پُر کرد: «یک نمونه از کارهای خوب، همین قانون اقدام راهبردی(۷) در مجلس قبل بود؛ این یکی از کارهای بسیار خوب [بود]. البتّه بعضیها اعتراض و عیبجویی کردند؛ مطلقاً این عیبجویی وارد نیست و کار بسیار درستی بود. این حضور میتواند خیلی مؤثّر [باشد].»
مجلس همچنان میتواند حضور موفق و تأثیرگذاری در موضوعات جهانی و مسائل بینالمللی مربوط به ایران داشته باشد. هفته گذشته طرح تعلیق همکاری ایران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. پس از تصویب این طرح با توجه به عملکرد جانبدارانه و غیرحرفهای آژانس، همکاری ایران با این نهاد متوقف خواهد شد. طرحهایی مانند توقف همکاری با آژانس، خروج از انپیتی و... با توجه به عملکرد آژانس در افشای اطلاعات کشور برای دشمنان، کاملا منافع ملی ایران را تأمین میکند. این طرحها از پشتوانه منطقی خوبی نیز برخوردار است و طبق تجربه تاریخی ایران در دهههای گذشته میتواند کاملا در سطح افکار عمومی داخلی و خارجی اقناعکننده باشد. بازرسیهای آژانس در تمامی این سالها بیش از آنکه جنبه فنی و کارشناسی داشته باشد، در خدمت تکمیل اشراف اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر تأسیسات فنی و سرمایههای انسانی ایران بود.
۱۰ آگوست ۲۰۱۲ «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در کنفرانس خبریاش گفت: «ما «چشم» داریم و میتوانیم برنامه [هستهای] ایران را مشاهده کنیم.» وقتی خبرنگار منظور او را درباره «چشم» پرسید، کارنی گفت: «بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی، آنها آنجا هستند.» آن روزها تنها بازرسیهای متعارف آژانس از ایران انجام میشد اما نسخهای از همین بازرسیهای متعارف در رویه خلاف چارچوب آژانس در اختیار آمریکا قرار میگرفت.
«ارنست مونیز» وزیر انرژی اسبق آمریکا در مقالهای برای نشریه «فوروارد» رابطه بازرسان آژانس با آمریکا را کمی بیشتر توضیح داد:
«از سال 1980، ما همه بازرسان آژانس را در آزمایشگاه ملی لوسآلاموس تربیت کردهایم. ما برای آنها دهها دوره آموزشی برگزار کرده و اطمینان حاصل کردیم که آنها از پیشرفتهترین تجهیزات و ابرازهای الکترونیکی برخوردار هستند که اکثر آنها هم ساخت خود ما است.» درواقع بازرسان آژانس را میشد منابع اطلاعاتی آمریکا در داخل خاک ایران به حساب آورد، این گویاترین اعترافی بود که یک مقام رسمی آمریکایی درباره بازرسان آژانس انجام داد.
سال ۱۳۹۴ وقتی دولت تدبیر و امید[!] توافق خسارتبار برجام را پذیرفت؛ علاوهبر بازرسیهای متعارف آژانس، پروتکل الحاقی را نیز پذیرفت و باز هم علاوهبر آن رژیم بازرسیهای ویژهای را پذیرفت که دست آژانس بینالمللی انرژی اتمی را برای هر اقدامی در داخل ایران باز میکرد.
باراک اوباما رئیسجمهور وقت آمریکا در مقالهای که برای «واشنگتنپست» نوشت از بازرسیهای اعمالشده بر ایران در برجام به عنوان برگی برنده سخن گفت: «ایران اکنون تحت جامعترین رژیم بازرسیای قرار گرفته که تاکنون برای نظارت بر یک برنامه هستهای
[درباره آن] مذاکره شده است.» جو بایدن رئیسجمهور سابق آمریکا نیز همین نظر را داشت و توصیف جالبی را برای توافق برجام به کار برد: «توافقی که چشم و گوش را در درون برنامه هستهای ایران قرار میداد.»
«اندیشکده بروکینگز» با تحلیل رژیم بازرسیهای ویژه برجام، آن را فرصتی تازه برای ایالات متحده خواند و طی یادداشتی از
«جاشوا رونر» استاد دانشگاه ساوترن متدیست آمریکا، نوشت:
«حضور بازرسان فرصتهای جدیدی برای جمعآوری اطلاعات فراهم خواهد کرد. نه تنها سازمانهای اطلاعاتی از گزارشهای بازرسی درباره برنامه هستهای ایران سود خواهند برد، بلکه آزاد خواهند بود که دیگر حوزههای علمی و زیرساختهای صنعتی ایران را نیز بررسی کنند.»
مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران» مُهر پایانی بر این بازرسیهای ویژه زد اما چشم شیطان هنوز کور نشده است و حالا پس از نبرد ۱۲ روزه اخیر تقریبا با اطمینان میتوانیم بگوییم همان بازرسیهای متعارف آژانس نیز در خدمت نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار گرفتهاند. طرح مجلس برای توقف همکاریها با آژانس از این منظر میتواند منجر به امنیت بیشتر برای کشور شود. مجلس علاوهبر این میتواند با استفاده از ابزارهای قانونی محاسبات دشمن را نیز تغییر دهد.
اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی (حتی به دروغ) نگران غنیسازی اورانیوم در ایران هستند؛ باید به آنها نشان داده شود تجاوز و حمله به ایران نگرانی آنها را رفع نخواهد کرد بلکه این نگرانی را بیشتر خواهد کرد. موظف کردن سازمان انرژی اتمی به غنیسازی 90 درصد و فراتر از آن با همین هدف توسط مجلس شورای اسلامی میتواند انجام شود. آمریکا و متحدان اروپاییاش با تبلیغات فریبکارانه غنیسازی 90 درصدی را به منزله استفاده نظامی از صنعت هستهای تصویر میکنند در حالی که این ادعا کاملا خلاف واقع است. به یاد بیاوریم سوخت اولیه رآکتور تحقیقاتی تهران در بدو تأسیس، اورانیوم غنیشده 93 درصد بود. این رآکتور سال 1346 توسط شرکت آمریکایی AMF ساخته شد و به بهرهبرداری رسید و همین شرکت طبق قرارداد ملزم به تأمین سوخت آن بود که در سال 1980 (1358) دولت آمریکا دیگر اجازه صادرات سوخت به ایران را نداد. اکنون رآکتورهای تحقیقاتی متعددی در سطح جهان وجود دارد که با اورانیوم غنی شده 90 درصد و بالاتر از آن به فعالیت میپردازند.
مجلس اما در نقشآفرینی بینالمللی خود نباید فقط در حوزه هستهای محدود بماند. در جنگ 12 روزه ایران و اسرائیل، آمریکا علاوهبر میدانداری غیرمستقیم جنگ در حمایت از اسرائیل، مستقیما نیز وارد نبرد شد و به خاک ایران تجاوز کرد. بنابراین کاملا منطقی است که جمهوری اسلامی ایران با شناسایی نقاط تهدیدآفرین در خاک آمریکا، خود را برای رفع تهدید آماده کند. در این چارچوب مجلس میتواند با موظف کردند
وزارت دفاع به ساخت موشکهای قارهپیما(ICBM) با هدف اقدام متقابل نسبت به مراکز تهدیدکننده امنیت ایران در خاک آمریکا، گام بلندی در تأمین منافع ملت ایران بردارد. عملکرد موفق موتور سوخت جامد سلمان در ماهوارهبرهای سری قائم بهخوبی نشان میدهد دستیابی به موشکهای قارهپیما با بُرد حداقل 12 هزار کیلومتر کاملا در دسترس جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا با حمله مستقیم به خاک ایران بازی خطرناکی را آغاز کرد که کمترین تاوان آن باید نگرانی دائمی از اصابت موشکهای ایران به اهداف مدنظر در خاک آمریکا باشد.
مجلس همچنین پیشتر طرحی برای اخذ عوارض عبور کشتیها از تنگه هرمز را در دستور کار داشت. این طرح با توجه به شرایط کنونی میتواند با فوریت و جدیت بیشتری دنبال شود. از حدود 30 مایل (48 کیلومتر) عرض تنگه هرمز، 12 مایل(19 کیلومتر) آن کاملا در آبهای سرزمینی ایران و 12 مایل دیگر آن طبق قوانین بینالمللی تحت نظارت ایران قرار دارد. تنها حدود 6 مایل(9 کیلومتر) از عرض این تنگه خارج از حوزه فعالیت ایران جای میگیرد که فقط قابل استفاده برای لنجها و کشتیهای کوچک است. جمهوری اسلامی ایران طبق قوانین بینالمللی حق دارد برای تأمین امنیت این آبراه حساس اقدام به اخذ عوارض عبور برای همه کشتیها و یا کشتیهای متعلق به کشورهایی که مخل امنیت منطقه هستند، کند. اخذ عوارض عبور از کشتیها اتفاقی خارقالعاده نیست. مالزی نیز با این استدلال که تأمین امنیت تنگه مالاگا برای این کشور هزینهبر است، به دنبال اخذ عوارض از کشتیهای عبورکننده از این تنگه است.
نبرد 12 روزه ایران و اسرائیل، دست مجلس شورای اسلامی را برای نقشآفرینی مؤثر به نفع ایران در تحولات جهانی بیشتر از گذشته باز کرده است. بهارستاننشینان برای تکمیل پیروزی نیروهای مسلح میتوانند میدانی تازه باز کنند و با ضربه به محاسبات دشمن متجاوز، آنها را از اقدام خود پشیمان کنند.