کد خبر: 152835
A

مولتی میلیاردر ایرانی رسانه های دنیا را شگفت زده کرد/ دارا خسرو شاهی راننده اوبر شد/ عکس

دارا خسروشاهی، مدیر ایرانی اوبر در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده‌ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.

مولتی میلیاردر ایرانی رسانه های دنیا را شگفت زده کرد/ دارا خسرو شاهی راننده اوبر شد/ عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌تبار شرکت اوبر اخیرا اعلام کرده که در طول پاندمی کووید ۱۹، چند ماهی را به‌صورت مخفی و تحت‌عنوان یک کمپین، در قالب راننده اوبر مشغول به کار شده تا تجربه رانندگان را شخصا لمس کند. البته این تجربه باعث شد تا او تک تک فرضیاتی که در ذهن داشت را دوباره مورد بررسی قرار دهد.

اوبر یک سرویس هم‌سفری آنلاین در آمریکاست که با نصب اپلیکیشن آن در تلفن‌های هوشمند، می‌توان تاکسی دربست گرفت و به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط کرده و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

آقای خسروشاهی در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده‌ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.

9277-1503928370-dara970.jpg

او حالا در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته:« فکر می‌کنم در این صنعت به‌طور کلی، تا حدودی رانندگان دست کم گرفته می‌شوند.» او از این تجربه که به‌عنوان یک راننده اوبر مسافران را جابجا می‌کرد، بهره برد تا تغییرات مهمی را در اپلیکیشن اوبر اعمال کند.

در طول مدتی که او به عنوان راننده اوبر مشغول فعالیت بود، به دلیل رد کردن درخواست برخی از مسافران و دریافت انعام از برخی از مشتریان از سوی اپلیکیشن تنبیه شد و در عین حال با چندین چالش دیگر نیز روبرو شد که به او کمک کرد تا مشکلاتی که راننده‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند را از نزدیک لمس و درک کند.

خسروشاهی با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش در طول آن دوره اعلام کرد که برای ثبت‌نام به‌عنوان راننده اوبر با مشکلاتی مواجه شده و به دلیل رد کردن درخواست برخی ازمسافران، از سوی اپلیکیشن تنبیه شده و در عین حال یادآوری کرد که بی‌ادبی برخی از مسافران اوبر، برایش سخت و غیرقابل تحمل بوده.

کمپین آقای خسرو شاهی که پروژه بومرنگ نام داشت، باعث شد تا یکی از بزرگترین تغییرات در کسب و کار اوبر از زمان آغاز به کار آنها در سال ۲۰۰۹ اعمال شود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مدیرعامل اوبر برای افزایش سود کمپانی از سوی سرمایه‌گذاران به شدت تحت فشار بود.

از سال ۲۰۲۱ و با بهبود شرایط اقتصادی، اوبر با کمبود نیروی کار مواجه شد. مسئولان کمپانی دریافتند که باید تلاش‌هایی فراتر از ارائه پیشنهاد پاداش، برای جذب راننده انجام دهند و در عین حال با تغییرات سختی که رانندگان طلب می‌کردند کنار آمدند و در نهایت مزد این تلاش‌ها را گرفتند.

cover-r4x3w1000-59a41fc1e68eb-063-545393960.jpg

این تغییرات باعث شد تا درآمد سهم کمپانی اوبر در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و اولین سود تعدیل شده تمام سال خود از زمان تاسیس به بعد را به ثبت برساند. طبق آنالیز انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار YipitData، حالا ۷۴% بازار شرکت‌های جابجایی مسافر آمریکا دراختیار اوبر است که این عدد در اوایل سال ۲۰۲۰، تنها ۶۲% بود.

خسروشاهی ادامه داد:« مجموعا تجربه خیلی بدی بود.»

او تجربه‌اش به‌عنوان راننده اوبر را با یک خودروی تسلای دست دوم آغاز کرد و با این خودرو، مسافران را در سطح شهر جابجا می‌کرد. بعد از اتمام این ماجراجویی بود که آقای خسروشاهی تغییرات متعددی را در کمپانی اعمال کرد و البته طبق گفته خودش هنوز مسیری طولانی پیش روست.

منبع: ndtv

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر