کد خبر: 146039
A

داور بازی فرانسه-آرژانتین: بخار از سرم بلند شد!

داور مشهور لهستانی بعد از قضاوت فوق‌العاده در فینال جام جهانی در یک نشست خبری شرکت کرد.

داور بازی فرانسه-آرژانتین: بخار از سرم بلند شد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکی از جذاب‌ترین دیدارهای تاریخ فینال‌های جام جهانی در نهایت با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. جدای از لیونل مسی و کیلیان امباپه که با پنج گل چهره‌های تاثیرگذار این بازی بودند، یک نفر دیگر با لباسی متفاوت، ستاره این دیدار لقب گرفت؛ شیمون مارسینیاک، داور مشهور لهستانی که با قضاوت فوق‌العاده‌اش به زیباتر شدن این فینال کمک کرد.

مارسیناک در بازگشت به کشورش در یک نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران در خصوص این تورنمنت و مشخصا قضاوتش در فینال پاسخ داد که در ادامه مشروح آن را از نظر می‌گذرانید:

دشواری قضاوت در فینال جام جهانی

از نظر ذهنی، با اختلاف سخت ترین مسابقه بود. همسرم می داند که چقدر برای قضاوت این مسابقه زحمت کشیدم. من بازی های دو تیم را قضاوت کرده بودم و بازیکنان را کاملاً می شناختم. آنها از قضاوت من راضی بودند. فکر می‌کردم این موضوع مدیریت بازی را راحت‌تر می‌کند، اما نفس فینال باعث شد بازیکنان نسبت به بازی‌های قبلی خیلی بدتر رفتار کنند. من تا دقیقه هفتم دو تذکر جدی به بازیکنان را پشت سر گذاشتم!

من این ژست را به رودریگو دی‌پل، یکی از سرسخت‌ترین بازیکنان زمین برای مدیریت بیشتر بازی نشان دادم. همیشه باید زمان زیادی را با او بگذرانید. او بازیکن اتلتیکو مادرید است و وقتی ما داور بازی‌های این تیم هستیم، همیشه باید روی او زمان زیادی کار کنیم. یک زوج استثنایی در این بازی درست شد؛ او به آدرین رابیو رسید. البته می‌توانستید کارت بدهید، اما می‌دانستم که در مسابقه فینال باید تا جایی که ممکن است برای کارت‌ها صبر کنید. باید طوری مدیریت کنی که بعدا این ناراحتی را نداشته باشی که مثلا کارت دوم را نشان بدهی و بدترین چیزی که می‌تواند وجود داشته باشد، بازی 11 به 10 در بازی فینال است. این یک انگیزه بود. اول خطا می‌خواست، داشت خودش را پرت می‌کرد، یک ذره سرزنشش کردم، بعد لبخند زدم، دوباره شروع کرد به صحبت کردن و به او نشان دادم که بازی خودش را انجام دهد. با این همه دوربین، هیچ چیز در چنین مسابقاتی از دست نخواهد رفت.

هنوز بازی را ندیدم!

از نظر ذهنی، با اختلاف سخت ترین مسابقه بود. ماگدا (همسرش) می داند که چقدر برای من زحمت داشت. به طور کلی، قضاوت مسابقات برای من زحمت زیادی ندارد زیرا من اغلب مورد علاقه بازیکنان هستم و این موضوع به من در مدیریت راحت‌تر بازی کمک می‌کند. این مسابقه اما احتمالاً به این دلیل سخت‌ترین بازی بود که تصمیمات سخت زیادی در آن گرفته شد. زیرا به یاد ندارم که سه پنالتی و یک شبیه سازی در یک بازی لیگ یا یک بازی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشم. فینال جام جهانی بود و تصمیماتش هم سخت بود.

بلافاصله پس از پایان مسابقه، زمانی که همکارانم به همدیگر بابت قضاوت خوب در این بازی تبریک می‌گفتند، من مجبور بودم با آرامش بنشینم و کمی استراحت کنم، زیرا سرم بخار می کرد! از زمان بازی هلند و آرژانتین، رفتار بازیکنان شروع به تغییر کرد. اولین مسابقه ای بود که کارت های زیادی داشت، نارضایتی، عصبانیت، کمی بی ادبی وجود داشت. هر مسابقه بعدی بدتر می شد. در دیدار برای کسب مقام سوم، بازیکنان مراکش داور را هل دادند. این به ما نشان داد که فینال سخت خواهد بود. همه می خواهند برنده شوند، همه می خواهند جام را در نقطه اوج ترک کنند.

منبع: ورزش سه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر