کد خبر: 33212
A

اتحادیه جهانی کشتی نحوه امتیاز دهی رده بندی تیمی را تغییر داد

اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای به فدراسیون های ملی از تغییر نحوه امتیازدهی برای رده بندی تیمی خبر داد.

اتحادیه جهانی کشتی نحوه امتیاز دهی رده بندی تیمی را تغییر داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه فدراسیون کشتی، پیش از این در رقابت های جهانی و قاره ای، نحوه امتیازدهی برای مشخص شدن تیم های برتر اختصاص دادن امتیاز 10 تا یک به نفرات اول تا دهم بود به نحوی که مقام اول، دوم و سوم هرکدام 10، 9 و 8 امتیاز و مقام های دیگر تا دهم نیز با کسر یک امتیاز در هر رتبه پائین تر محاسبه می شد.
اما در شیوه جدید، کشتی گیری که صاحب مدال طلا می شود 25 امتیاز، مدال نقره 20 و مدال سوم مشترک 15 امتیاز کسب می کند و به ترتیب برای جایگاه های پنجم مشترک تا دهم نیز 10، 8، 6، 4 و 2 امتیاز درنظر گرفته خواهد شد.
در این سیستم اگر جایگاه چهارم یا ششم وجود داشت به ترتیب 12 و 9 امتیاز به نفرات تعلق خواهد گرفت.
اگر در پایان جمع بندی امتیازی، دو تیم در امتیازی برابر شوند مرغوبیت مدال (طلا، نقره، برنز) مورد ملاک خواهد بود.
هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در مورد علت اتخاذ این تصمیم اعلام کرد که در گذشته تیم هایی با تعداد نفرات زیاد در رقابت ها شرکت می کردند که علیرغم کسب مدال کمتر نسبت به تیم هایی که با تعداد کمتری کشتی گیر حضور داشتند، اما رنکینگ بهتری را بدست می آوردند.
بدین ترتیب از این پس کشورهایی در رده بندی نهایی تیمی رقابت های جهانی و قاره ای موفق خواهند بود که از نظر کسب مرغوبیت مدال نسبت به تیم های دیگر برتری داشته باشند.
شیوه جدید امتیازدهی تیمی: طلا 25 امتیاز / نقره 20 امتیاز / برنز 15 امتیاز / جایگاه پنجم 10 امتیاز / جایگاه هفتم 8 امتیاز / جایگاه هشتم 6 امتیاز / جایگاه نهم 4 امتیاز / جایگاه دهم 2 امتیاز
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر