کد خبر: 35810
A

مسی یا رونالدو / برنده توپ طلا روز پنجشنبه معرفی می شود

برنده جایزه توپ طلا برای بهترین بازیکن سال 2017 که در 9 سال گذشته بین «کریستیانو رونالدو» و «لیونل مسی» دست به دست شده است، روز پنجشنبه 16 آذر معرفی می شود.

مسی یا رونالدو / برنده توپ طلا روز پنجشنبه معرفی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری اسکای اسپورت، این جایزه اولین بار در سال 1956 به «سر استنلی ماتیوس» انگلیسی اهدا شد. ستارگان نامداری همچون «یوهان کرایف»، «میشل پلاتینی»، «اوزه بیو» و «آلفردو دی استفانو» نیز در گذشته این جایزه را از آن خود کرده اند.
در 9 سال گذشته توپ طلا بین مسی و رونالدو دست به دست شده است. کاکا آخرین بازیکن به جز رونالدو و مسی بود که در سال 2007 این جایزه را دریافت کرد.
در مجموع 30 بازیکن نامزد توپ طلای 2017هستند. این جایزه از طرف مجله فرانسوی فرانس فوتبال به بازیکنی که در سال گذشته بهترین عملکرد را در جهان داشته است، اعطا می شود.
این جایزه در ابتدا فقط به بازیکنان اروپایی شاغل در باشگاه های اروپا اهدا می شد. به همین علت په له اسطوره فوتبال برزیل در فهرست برندگان این جایزه قرار ندارد. سال گذشته شصتمین سال اهدای توپ طلا بود.
توپ طلا تا سال 1991 در نوع خود تنها جایزه ای بود که اعطا می شد. در همین سال فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا جایزه بهترین بازیکن سال را بنیان نهاد. قوانین توپ طلا در سال 1995 تغییر یافت تا بازیکنان دیگری را شامل شود، مشروط بر آنکه در فوتبال اروپا توپ بزنند. در سال 2007 توپ طلا به یک جایزه جهانی تبدیل شد. اعطای دو جایزه از طرف فیفا و فرانس فوتبال به موازات هم برای 15 سال ادامه یافت تا آنکه از سال 2010 تا 2015 توپ طلا با همکاری فرانتس فوتبال و فیفا اعطا شد و فیفا مبلغ هنگفت هشت رقمی را برای تامین این جایزه می پرداخت.
اما همکاری فرانس فوتبال و فیفا با ورود «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا پایان یافت و جایزه بهترین بازیکن فیفا از توپ طلا مستقل شد.
کریستیانو رونالدو ماه گذشته میلادی جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را تصاحب کرد.
گروهی از روزنامه نگاران برنده توپ طلا را انتخاب می کنند. در حالی که در انتخاب جایزه بهترین بازیکن سال فیفا سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی، آرای عمومی و آرای نمایندگان رسانه ها تعیین کننده است.
در فهرست نامزدهای توپ طلا و بهترین بازیکن سال فیفا نام های مشابه زیادی وجود دارد. اما انتظار می رود رونالدو و مسی مدعیان همیشگی، پیشتاز دریافت جایزه امسال باشند. این دو بازیکن در شش دوره گذشته دو نفر اول بوده اند.
برخی روزنامه ها چندی پیش با انتشار تصاویری نوشتند مسی برنده توپ طلای امسال خواهد بود. چنانچه این مطلب واقعیت داشته باشد، اولین بار است که در یک سال دو بازیکن متفاوت جوایز انفرادی بهترین بازیکن سال فوتبال را دریافت می کنند.
مسی تاکنون پنج بار و رونالدو چهار بار این جایزه را از آن خود کرده اند.
برنده شصت و دومین توپ طلا روز هشتم دسامبر معرفی می شود. برنده جایزه امسال در یک برنامه تلویزیونی معرفی و روز بعد در مجله فرانس فوتبال نام او منتشر می شود.
ورزشی**1584**1368
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر