کد خبر: 115115
A

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ صلاحیت اداره یک مدرسه را هم ندارد

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون آموزش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: کمیسیون آموزش پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی، صلاحیت حسین باغگلی را برای وزارتخانه آموزش و پرورش تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش امروز نیروی میدانی می‌خواهد که آقای باغ‌گلی فاقد چنین ویژگی است. ایشان سابقه تدریس مدارس دولتی را ندارد و به عنوان مدیر عامل در مدارس خاص اشتغال داشته است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ صلاحیت اداره یک مدرسه را هم ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید کاظم دلخوش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی اگر امروز نمایندگان و مردم ایران دغدغه دارند، دغدغه آنها برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را که اصل ۱۱۳ مشخص کرده به عنوان ناجی خودشان در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌بینند.

وی با بیان اینکه اگر ما مخالفتی می‌کنیم به دلیل جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیست، گفت: مگر در بین وزرای پیشنهادی دیگر جوان وجود ندارد، اینکه چرا با ایشان مخالفت می‌شود و یا چرا مجلس با بعضی از افراد مخالفت می‌کند برای این است که دوست داریم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و دشمنان سوء استفاده نکنند و اقتصاد و فرهنگ مردم ما درست شود.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: مردم در شرایط فعلی این فرصت را آخرین فرصت و امید برای خود می‌دانند. ما هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم و به جوانان افتخار می‌کنیم. اما کسانی که حرف جبهه و جنگ را می‌زنند به نظر تناقضاتی در حرفشان وجود دارد.

دلخوش تصریح کرد: خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز، ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته که شامل بازنشسته و شاغلین است در آموزش و پرورش کار می‌کنند. لااقل ۵۰ میلیون مردم ما چشمشان به این جایگاه است. حرف ما این است که برای فرهنگ و آموزش کشور در هیات دولت باید جایگاه ویژه‌ای باز شود. مگر می‌شود آموزش و پرورش با این همه افرادی که دارد جایگاهش در هیات وزیران پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف جوان‌گرایی نیستیم، افزود: آیا شما آدمی که آموزش ندیده را برای جنگ میفرستادید؟ آدم‌های پخته‌تری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

دلخوش با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان فرمودند که وزیر پیشنهادی از مهد کودک، کودکستان و دبستان تدریس کردند و مربی بودند. تا جایی که عمر دارم و کار سیاسی، اجرایی و اداری کردم اصلا مهد کودک‌ها را مردها نمی‌چرخانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر