کد خبر: 149884
A

چلغوز هم لاکچری شد / کیلویی ۱ میلیون!

خشکباری که این روزها نام آن را زیاد شنیده ایم اما شاید تاکنون مورد استفاده قرار نداده ایم با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسد.

چلغوز هم لاکچری شد / کیلویی ۱ میلیون!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چلغوز، یکی از خشکبارهایی است که چندان مورد استقبال خانوارهای ایرانی قرار نگرفته است اما جالب است بدانید که این خشکبار دارای خاصیت‌های فراوانی است. چلغوز یک فحش و یا ناسزا نیست بلکه دانه صنوبر است و خواص بسیار فراوانی برای سلامت بدن دارد.

دانه صنوبر و یا چلغوز در واقع دانه یا میوه درخت کاج است. نام چلغوز از چهل غوزه به معنای چهل دانه مخروط کاج برگرفته شده است. این کاج در مناطقی از جمله شرق افغانستان، شمال پاکستان، شمال غربی هند و همچنین مناطق شرقی و جنوب شرقی ایران می‌روید.

خواص چلغوز: به دلیل داشتن منیزیم موجب از بین رفتن بی‌خوابی‌های شبانه می‌شود. پتاسیم و منگنز موجود در چلغوز موجب تعادل فشار خون می‌شود. دردهای عضلانی، تنش و اضطراب و خستگی مفرط را از بین می‌برد. موجب رفع سنگ مثانه می‌شود. برای افرادی که سرد هستند و میلی به روابط جنسی ندارند، مصرف چلغوز توصیه می‌شود و موجب افزایش قوای جنسی در آنها می‌شود. موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. موجب افزایش عملکرد مغز و تقویت حافظه می‌شود.

جالب است بدانید که این خشکبار قیمتی بسیار بالا دارد و هر کیلو چلغوز در بازار تا ۱میلیون و ۶۹۰هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

چلغوز-چلغوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر