کد خبر: 85832
A
دیده بان ایران:

فرق محمدباقر قالیباف با غلامرضا تاجگردون و عیسی شریفی با اکبر طبری چیست؟

نکته قابل توجه خصوص شعار مبارزه با فساد در مجلس تناقض های آشکار آن است. سوالی که همواره در شبکه های اجتماعی توسط کاربران مطرح می شود این است که چه فرقی بین تاجگردون و قالیباف است؟ چرا اقای توکلی که رییس سازمان دیده بان و شفافیت است تخلفات گسترده یک منتخب را با دقت پیگیری می کند اما پیگیری تخلفات منتخب دیگر که اکنون به ریاست قوه هم رسیده را به مصلحت نمی داند. توکلی اردیبهشت ماه گذشته در پاسخ به این سوال خبرگزاری برنا که نظر شما درباره تخلفات دوران شهرداری محمدباقر قالیباف چیست گفته بود: روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد باتوجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند

فرق محمدباقر قالیباف با غلامرضا تاجگردون و عیسی شریفی با اکبر طبری چیست؟

«یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور در موضوع پرونده آقای تاجگردون رفوزه و دیگری تجدید شد» این تازه ترین اظهارات علیرضا زاکانی درباره بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون است که طی چند ماه گذشته حواشی زیادی را به دنبال داشته است با توجه به روندی که مجلس یازدهم در پیش گرفته، بعید به نظر می رسد که نماینده گچساران از بهارستان اخراج شود.

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد توکلی یکی از پیگیر ترین افرادی است که طی چند ماه گذشته سفت و سخت به دنبال بررسی رد صلاحیت و بعد رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم بود.  بطوریکه احمد توکلی هفته گذشته در واکنش به تأیید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت: این تصمیمی غلط و غیرقانونی است.

این در حالی است که قبل از بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق، توکلی در نامه ای سرگشاده به اعضای کمیسیون نوشته بود که اعتبارنامه منتخب گچساران را تایید نکنند.

نامه ای که واکنش تاجگردون را هم به دنبال داشت و این نماینده مجلس دهم خطاب به توکلی نوشت: جناب توکلی «این تذهبون» فکر می‌کنید نتیجه این حرف‌ها چیست؟ آیا فکر نمی کنید نتیجه این نوع حرف ها، سست کردن ریشه اعتقادات مردم است؟

نمی‌دانم اگر چند لر و زاگرسی در این مملکت شغل پیدا کردند و نه مسؤولیت باید گردن من را بزنند. نمی‌دانم رشد پسرخاله‌هایتان را به شما نسبت بدهم یا رشد شما را به پسر خاله‌ها؟ (اشاره به علی لاریجانی، پسرخاله احمد توکلی است.)

تاجگردون این را هم خطاب به توکلی اضافه کرد که: آقای توکلی! همگان می‌دانند داد «لر ستیزی» شما سر به فلک کشیده است. 

جمله ای که طی چند دوره گذشته همواره به عنوان برگ برنده غلامرضا تاجگردون در انتخابات استفاده شده  است با توجه به تحرکات مردم این منطقه به نظر می رسد این بار هم تاجگردون را روانه ساختمان هرمی شکل بهارستان کند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

بالاخر سَردار مرد «شریفی» است یا نه؟!/ نظر احمد توکلی درباره «قالیباف» باز هم تغییر کرد!

رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت جا زد/ احمد توکلی: مخالف فرصت‌طلبی سیاسی هستم/با قالیباف رفیقم/ چرا قبلا نمی پرسیدید که آقای قالیباف پرونده دارد یا ندارد؟

دیده بـان ایران ماجرای رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف به یک نماینده مجلس را بررسی کرد:اگر «عیسی شریفی» آزاد بود. . ./ پول پاشی قالیباف برای تصاحب صندلی ریاست مجلس_یازدهم

جزییات اعتراض تاجگردون به اعتبار نامه محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی و مرتضی آقا تهرانی / آیا اعتبار نامه ۸ نماینده ای که مدرک جعلی دارند بررسی می شود؟

دیده بان ایران سکوت عجیب رئیس سابق قوه قضاییه را بررسی می کند؛ جای خالی حکایت صادقِ آیت الله آملی لاریجانی در تاریخ طبری!

 

اما نکته قابل توجه در این بین و سوالی که همواره در شبکه های اجتماعی توسط کاربران مطرح می شود این است که چه فرقی بین تاجگردون و قالیباف است؟ چرا اقای توکلی که رییس سازمان دیده بان و شفافیت است تخلفات گسترده یک منتخب را با دقت پیگیری می کند اما پیگیری تخلفات منتخب دیگر که اکنون به ریاست قوه هم رسیده را به مصلحت نمی داند.

توکلی اردیبهشت ماه گذشته در پاسخ به این سوال خبرگزاری برنا که نظر شما درباره تخلفات دوران شهرداری محمدباقر قالیباف چیست گفته بود: روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد باتوجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رأی بگیرند. این گونه اقدامات سیاسی کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد.

رییس سازمان دیده بان و شفافیت البته این موضوع را هم اضافه کرده بود که : ما در سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت یک بار پرونده‌های شهرداری را بررسی کردیم و صراحتا اعلام کردیم و گفتیم تخلفی (در شهرداری) صورت گرفته است. او می گوید: من نتایج بررسی‌هایی که انجام دادم را در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک و سنگین، نمی‌کند.

البته نکته حائز اهمیت درباره این اظهارات اینجاست که توکلی می گوید: در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است. در حال حاضر هم طرح این مباحث نتیجه بخش نیست و حتی موجب اشتباه می‌شود.

حال سوال اینجاست که معیار تشخیص احمد توکلی در نتیجه بخش بودن پیگیری فساد چگونه و با چه متر و معیاری مشخص می شود؟

ایا نباید این سوال را از متولی سازمان دیده بان و شفافیت پرسید که چرا باید یک فساد را نادیده انگاشت و دیگری را تا آخرین لحظه پیگیر بود؟ ایا میزان و ارزش فساد صورت گرفته در سازمان و عریض و طویلی مانند شهرداری تهران بیشتر است یا یک نماینده شهرستان؟!

بیش از 40 جلسه از دادگاه رسیدگی به تخلفات عیسی شریفی، قائم مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران برگزار شده است و نه تنها هیچ خبری به رسانه ها درج پیدا نکرده، بلکه هیچ مقام قضایی در این رابطه کوچکترین اطلاعاتی را منتشر نکرده است که این موضوع برای مردم مشخص گردد که این چه فساد بزرگی است که تاکنون 40 جلسه دادگاه برای رسیدگی به ان برگزار شده و هنوز هم اددامه دارد.

آن هم درحالیکه جلسات رسیدگی به تخلفات و فساد تکبر طبری معاون آیت الله آملی لاریجانی در حال برگزاری است و اخبار آن هرچند به صورت محدود در رسانه ها منتشر می شود و بسیاری از اصولگرایان نوک پیکان انتقادات خود را متوجه رییس پیشین دستگاه قضا گرفته اند که ایشان هم باید دادگاه حاضر شوند تا جاییکه سایت الف، سایت احمد توکلی در همین رابطه می نویسد: به نظر می‌رسد آیت‌الله لاریجانی بهتر است در برابر خبرنگاران حاضر شده و درباره این موضوع و عدم اطلاع خود از اتهامات طبری توضیح دهند.

 

* تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر