کد خبر: 113829
A

هر انچه باید درباره کابینت ممبران بدانید

کابینت ممبران یکی از جذاب ترین و لوکس ترین انواع کابینت های اشپزخانه است که می تواند با هزینه بسیار کمتر یا حتی نصف قیمت کابینت چوبی برای شما یک اشپزخانه مجلل فراهم کند.

هر انچه باید درباره کابینت ممبران بدانید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کابینت ممبران یکی از جذاب ترین و لوکس ترین انواع کابینت های اشپزخانه است که می تواند با هزینه بسیار کمتر یا حتی نصف قیمت کابینت چوبی برای شما یک اشپزخانه مجلل فراهم کند.  

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران همان کابینت وکیوم است که بعضی افراد تصور می کنند که آنها با هم تفاوت دارند. کابینت ممبران از جنس نوعی روکش PVC به نام ممبران ساخته شده و مغزی آن را از متریال مختلفی مانند نئوپان و ام دی اف میسازند. البته اغلب اوقات روکش ممبران بر روی مغزی با جنس ام دی اف کشیده می شود. در واقع شیوه ساخت آن به این شکل است که در صورت نیاز روی این مغزی، از قبل ابزار زده شده و طرح مورد نظر پیاده می شود سپس متریال داخلی را به چسب و رزین آغشته کرده و در نهایت به کمک تکنولوژی مخصوص، روکش ممبران بر روی آن کشیده می شود.

باید بدانید که از روکش ممبران فقط از یک طرف استفاده می کنند و در طرف دیگر از روکش ارزان تری مثل pvc سفید استفاده می شود. پس از روکش شدن ام دی اف، ورق ممبران برای ساخت کابینت و کمد آماده است. به یک نکته توجه داشته باشید که نصب کابینت همیشه بعد از رنگ کاری یا گچ کاری سقف باید انجام بگیرد چون اگر رنگی بر روی کابینت ریخته شود پاک کردن آن کمی سخت می شود و امکان دارد به کابینت شما آسیب بزند.

کابینت ممبران در طرح های کلاسیک

کابینت اشپزخانه کلاسیک در طرح های مختلف ساخته می شود که یکی از طرح های مهم در سبک کلاسیک به شمار میرود و دارای ویژگی های خاصی می باشد. متریال کابینت کلاسیک بیشتر از چوب و ممبران است اما توجه داشته باشید که هزینه کابینت چوبی بسیار زیاد است و شما میتوانید از کابینت هایی با روکش چوب یا ممبران استفاده کنید.

کابینت ممبران کلاسیک یکی از پرطرفدارترین کابینت ها در طرح های کلاسیک است. برخی بر این باورند که کابینت ممبران تنها در طرح های کلاسیک بکار میرود در حالی که ممبران می تواند در طرح های مدرن نیز ساخته شود و این یک تصور اشتباه است. اگر بر روی متریال از روکش ممبران کلاسیک استفاده شده باشد به شما یک کابینت کلاسیک ارائه می دهد و اگر بر روی مغزی از روکش طرح مدرن استفاده شده باشد شما یک کابینت ممبران مدرن را شاهد خواهید بود.

لازم به ذکر است که بدانید، روکش ممبران نازک است و حالت مات دارد اما برای استفاده در طرح های مدرن این نوع کابینت از روکش ضخیم تر و براق استفاده می کنند و این دلیلی بر کاربرد کمتر این نوع روکش ممبران است. کابینت ممبران مدرن به دو صورت عادی و براق تولید می شود. کابینت ممبران در طرح کلاسیک نیز به همین صورت در دو طرح کلاسیک پر کار و کلاسیک کم کار ساخته می شود. در طرح کلاسیک پر کار، از نقش و منبت های زیاد و پیچیده استفاده می شود. کابینت های ممبران کلاسیک کم کار نیز دارای طرح های ساده هستند. قیمت کابینت کلاسیک پرکار بسیار زیاد است و جالب است بدانید کابینت های کلاسیک طرح ایرانی اغلب پرکار هستند.

مزایا و معایب کابینت ممبران

خرید کابینت هزینه بسیار زیادی دارد پس اگر قبل از خرید تحقیق مناسب نداشته باشید سرمایه شما هدر می رود. کابینت اشپزخانه ممبران نقاط ضغف و قوت مهمی دارد که نباید به آن بی اعتناء باشید و عدم شناخت کافی می تواند به شما خسارت زیادی را وارد کند. پس از شما میخواهیم قبل از خرید کابینت با توجه به یک مرجع مطمئن به بررسی مزایا و معایب این نوع کابینت بپردازید.

مزایای کابینت ممبران چیست؟

از مزایای خرید کابینت اشپزخانه ممبران می توان به طرح های خیلی متنوع و جذاب که با تکنولوژی خاصی ساخته می شود اشاره کرد. قیمت نسبتا مناسب که شما می توانید یک اشپزخانه مجلل و لاکچری در خانه خود داشته باشید. قیمت کابینت ممبران درست است که از کابینت ام دی اف و هایگلاس بیشتر می شود اما باید بدانید که از کابینت تمام چوبی قیمت کمتری دارد. کابینت ممبران  طرح و رنگ های مختلف و خاصی دارد که می تواند کاملا مشابه کابینت چوبی باشد.

معایب کابینت ممبران چیست؟ 

این همان چیزی است که گفتیم امکان دارد شما از خرید آن پشیمان شوید و در حقیقت کم هم نیست. بر خلاف تعریف هایی که از این کابینت کردیم معایب قابل توجهی به چشم می خورد که به آن میپردازیم. اگر روکش به خوبی وکیوم نشده باشد احتمال باز شدن روکش از مغزی وجود خواهد داشت، مقاومت پایین کابینت در برابر نور خورشید و وابستگی زیاد به کیفیت اجرای کابینت ساز از دیگر معایب این نوع کابینت بشمار می رود. از اکثر این معایب با داشتن دقت در کیفیت ساخت کابینت و متریال استفاده شده در آن می توان تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.

قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران قیمت متفاوتی دارد که البته قیمت نهایی آن به نوع طرح و میزان پرکاری یا کم کار بودن کابینت بستگی دارد که با توجه به نیاز خود می توانید قیمت دقیق آن را از کارگاه های معتبر جویا شوید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر