کد خبر: 162805
A
۲۵ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از هزینه ۵ میلیارد تومانی مصلی تهران

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۴ شهریور سال ۱۳۷۷ نگرانی سردار احمد وحیدی و حسن روحانی را نسبت به اقدامات افغانستان روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از هزینه ۵ میلیارد تومانی مصلی تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۴ شهریور سال ۱۳۷۷ نگرانی سردار احمد وحیدی و حسن روحانی را نسبت به اقدامات افغانستان روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است:

به دفترم رفتم آقای حسین علایی از سپاه آمد گزارش وضع سپاه و کمبود اعتبارات سپاه را داد. و مشکلات سیاسی را که به سپاه هم سرایت کرده و اختلاف بین سپاه و استانداران و فرمانداران در مناطق کردنشین. گزارش پیشرفت ساخت مصلای تهران را داد و گفت امسال تاکنون از ۵ میلیارد تومان اعتبار فقط یک و نیم میلیارد تومان داده اند و مشکل زا شده است. نظر داد که در افغانستان لازم است با تحرک بیشتری عمل کنیم. گفت در سفر اخیر به لبنان حزب الله گفته اند که دو ماه و نیم است کمک نگرفته اند و مدرسه بعلبک که توسط ارتش لبنان خراب شده تعمیر نشده است. 

آقای احمد وحیدی آمد و ساختار اصلاح شده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را آورد از اوضاع افغانستان اظهار نگرانی کرد و گفت ممکن است با استفاده از نیروهای افغانی موجود در ایران اقدام کنیم. برای ساختمان و ماشین کمک خواست. 

از دکتر حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در مورد اقدام احتمالی در افغانستان پرسیدم گفت فکر اقدام سیاسی هستند و با آمدن یک نفر از محافظان که از مزارشریف آمده تقریبا روشن است که دیپلمات‌ها شهید شده اند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر