کد خبر: 35453
A

هیچ مسئولی بدون احزاب و مردم به جایی نمی رسد

ایرنا- تهران- «محسن رهامی» عضو عالی شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان گفت: هیچ مسئولی بدون احزاب و مردم به جایی نمی رسد و تمامی مسئولان با واسطه یا بدون واسطه منتخب، نماینده و کارگزار مردم هستند.

هیچ مسئولی بدون احزاب و مردم به جایی نمی رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام رهامی روز جمعه در دومین کنگره سراسری حزب همبستگی دانش آموختگان ایران (حزب هدا) اظهار داشت: اساس تشکیل احزاب در جهت حرکت به سمت توسعه سیاسی ، رفاه عمومی و تعمیق دانش سیاسی جامعه و ماموریت اصلی آن تربیت افراد برای مدیریت کشور است.
وی رویکرد احزاب به سمت فعالیت در نیمی از استان های کشور را اقدامی درست خواند و افزود: حزب یک دانشگاه عمومی برای تربیت سیاسی شهروندان است و به تعبیر دیگر احزاب به نوعی دولت در سایه هستند که ضمن برنامه‌ریزی برای امور مختلف کشور، نیروهایی تربیت کنند تا در صورت لزوم این افراد را به عرصه بفرستند.
وی احزاب را دولت در سایه خواند که برای معضلات کشور باید برنامه ریزی و متناسب با آن افرادی برای اداره امور کشور تربیت کنند و تصریح کرد: احزاب همچنین بنیاد اصلی مفاهمه و آشتی ملی هستند و در مورد مسائل کلان کشور باید با مسئولان ارشد نظام همفکری کرده و به تفاهم برسند زیرا با سخنرانی و توئیت گذاشتن مشکلی حل نمی شود.
عضو عالی شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان ادامه داد: احزاب باید با زبان مفاهمه درباره مشکلات کشور با مسئولان رایزنی کنند، زیرا بسیاری از تصمیمات شتابزده و تندروی ها می تواند با مذاکره حل شود و همواره اقدامات عده ای باعث تحمیل هزینه به کل جامعه خواهد شد.
رهامی با تاکید بر اینکه احزاب باید از افراط و تفریط جلوگیری کنند و چه بسا اشتباهات خرد جمعی بسیار کمتر از اقدامات فردی است، گفت: ماموریت دیگر احزاب مشارکت در قدرت است و این مساله که با پایان انتخابات اعلام کنیم که سهم نمی خواهیم درست نیست، زیرا احزاب برای مشارکت در قدرت بنا گذاشته شده اند و احزاب بر حسب تعداد طرفداران و میزان آرایی که می توانند برای صندوق ها به دست آورند، سهیم هستند.
وی با بیان اینکه ارتقای سطح شفافیت از دیگر وظایف احزاب است، تصریح کرد: هنگامی که احزاب فعالیت نداشته باشند، مدل‌های محفلی جایگزین شده و هیچ‌کس پاسخگو نیست.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه از دیگر وظایف احزاب ارتقای سطح شفافیت است، یادآور شد: گاه آنقدر دچار محدودیت می‌شویم که افرادی که حتی یک روز هم سابقه‌ای ندارند، را در لیست می‌گذاریم و این افراد سفید وقتی به مجلس می‌روند تا یکی، دو سال فقط باید کار را یاد بگیرند.
وی نقد قدرت را ماموریت دیگر احزاب برشمرد و افزود: البته نقد به معنای زیر سئوال بردن و تضعیف حکومت نیست بلکه نقد روش های مدیریتی، ایده ها و موضع گیری ها است و باید نقد در اشکالات باشد زیرا همه ما در یک کشتی قرار داریم که اگر به هر سمتی برود و آسیب ببیند همه ما در آن شریک خواهیم بود.
دومین کنگره سراسری حزب همبستگی دانش آموختگان ایران (حزب هدا) امروز - دهم آذرماه - با حضور شخصیت های مختلف سیاسی در کانون توحید برگزار شد.
فراهنگ**1883**1368
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر