کد خبر: 144913
A

معاون رئیس جمهور: برخی اساتید دانشگاه، دانشجویان را تحریک به اغتشاش کردند

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به نقش تعدادی از اساتید دانشگاه‌های کشور در دامن زدن به التهابات اخیر تصریح کرد: برخی از اساتید در آشوب‌های اخیر سعی می‌کردند تا با سیاه نمایی کارنامه و اقدامات مؤثر دولت، دانشجویان را تحریک به اغتشاشگری در محیط دانشگاه و بیرون از آن کنند.

معاون رئیس جمهور: برخی اساتید دانشگاه، دانشجویان را تحریک به اغتشاش کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمد حسینی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌های شاهرود که در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد اظهار داشت: مجموعه‌های رسانه‌ای دشمنان ایران اسلامی و اغتشاشگرانی که خشونت آن‌ها جزئی از برنامه دشمنان بود، فوت یک خانم را دستاویزی برای به هم ریختن کشور و آسیب به اموال و سرمایه‌های عمومی و خصوصی کردند. هرچند به‌تدریج بر این موضوع اذعان داشتند که هدف آنان براندازی و تجزیه کشور بوده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی هم‌اکنون پای‌کار حل مشکلات کشور و گوش‌به‌فرمان رهبر انقلاب است افزود: اکنون حاکمیت دوگانه‌ای در کشور وجود ندارد و سه قوه با رویکرد انقلابی و به‌دوراز حواشی و تنش‌ها با روحیه جهاد گونه در تلاش‌اند تا مشکلات کشور رفع و رضایت عمومی حاصل شود.‌

حسینی با اشاره به نقش تعدادی از اساتید دانشگاه‌های کشور در دامن زدن به التهابات اخیر تصریح کرد: برخی از اساتید در آشوب‌های اخیر سعی می‌کردند تا با سیاه نمایی کارنامه و اقدامات مؤثر دولت، دانشجویان را تحریک به اغتشاشگری در محیط دانشگاه و بیرون از آن کنند.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه باید با درک جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، ترفند‌های رسانه‌ای آنان را به‌خوبی بشناسند و در کنار نقش‌آفرینی در حوزه دانش و پژوهش، تحلیل درستی از شرایط کشور داشته باشند.

این مسئول ارشد دولت سیزدهم جمعیت قابل‌توجهی از معترضان اغتشاشات اخیر را نسل جوان کشور دانست و تأکید کرد: ضعف‌ها و نارسایی‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی و ترسیم آینده‌ای ناامیدکننده از سوی دشمنان از دلایل گرایش برخی از جوانان به اغتشاشات بوده است. در این رابطه باید تلاش کنیم با کاستن از حجم مشکلات و برطرف کردن ضعف‌های کشور، قشر جوان را متعهد به آرمان‌های اسلامی و اصول انقلاب تربیت کنیم.

حسینی به آسیب‌های اغتشاشات اخیر در سطح بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه شورای حکام که با عنوان نقض حقوق بشر وضع شد، دنباله اقدامات داخلی جهت فشار بر جمهوری اسلامی بود. همچنین منع سرمایه‌گذاری در ایران و عدم برقراری ارتباط دیپلماتیک دولت‌های اروپایی نیز از دیگر موارد این خسارت‌ها در بُعد خارجی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر