کد خبر: 154247
A

روایت هاشمی رفسنجانی از خاموش کردن سیگار روی بدن دو نوجوان در حضور مقامات کشور و قاچاق عتیقه توسط سفارت کره شمالی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۳۶ سال پیش چنین روزی در خاطرات خود از قاچاق اشیا عتیقه ایرانی توسط کارکنان سفارت کره شمالی خبر داده و همچنین به ماجرای سیگار خاموش کردن روی بدن دو نوجوان برای نشان دادن قدرت‌های خارق‌العاده یک فرد در وزارت اطلاعات، به دعوت ری شهری و حضور سران قوا پرداخته است.

روایت هاشمی رفسنجانی از خاموش کردن سیگار روی بدن دو نوجوان در حضور مقامات کشور و قاچاق عتیقه توسط سفارت کره شمالی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی ۳۶ سال پیش چنین روزی در خاطرات خود از قاچاق اشیا عتیقه ایران توسط کارکنان سفارت کره شمالی خبر داده و همچنین به ماجرای کودک‌آزاری دو نوجوان برای نشان دادن قدرت‌های خارق‌العاده یکی از پرسنل ارتش پرداخته است.

بنابرگزارش دیده‌بان ایران؛ مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطره خود یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۶ نوشته است: عصر به وزارت اطلاعات رفتیم؛ آقای خامنه ای همزمان رسیدند. با هم از نمایشگاه کالای قاچاق - که اخیرا از کارکنان سفارت کره شمالی گرفته‌ایم - بازدید کردیم. می‌خواستند کالاها را در یک واگن باری قطار از مرز جلفا به عنوان محموله سیاسی عبور دهند. ۱۶۶ قالی نفیس و مقادیر زیادی طلا و جواهر آلات و نقره و اشیاء عتیقه است. می‌گویند حدود پنجاه میلیارد ریال ارزش دارد و اعتراف کرده‌اند که اینها از اموال سرمایه‌داران ایرانی است، مخصوصا حکیمی‌ها که با قراردادی به این صورت قاچاق شده است. کره‌ای ها سخت ترسیده‌اند و با اینکه سه روز توقیف بوده‌اند، اعتراض نکردند. پیشنهاد شد نمایشگاهی برای تماشای عموم به منظور نشان دادن ماهیت حکیمی‌ها برگزار شود...

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی در ادامه خاطرات خود در همان روز ۱۳ اردیبهشت سال۱۳۶۶ نوشته: ...افطار با دیگر سران قوا مهمان آقای [ری شهری] وزیر اطلاعات بودیم. شخصی به نام علی بیات از کارکنان ارتش که قدرت استفاده از هیپنوتیزم دارد، آوردند که دو نفر نوجوان همراه خودش آورده بود و آنها را خواب کرد. آتش سیگار بر بدن آنها  بی‌اثر بود و بدن‌شان را مثل چوب، خشک و مقاوم می‌کرد، به گونه‌ای که سر آنها را روی یک صندلی و پای آنها را روی صندلی دیگر گذاشت طوری که مثل چوب می‌ماندند و خم نمی‌شدند.

دو نفر روی آنها می ایستادند و در زمان به عقب و جلو می‌برد و درباره مقاطع مختلف تاریخ سوالاتی می‌کرد، البته این موضوع خیلی اطمینان بخش نبود. مدعی است با امواج کار می‌کند و امراض عصبی را خوب می‌کند. باید بیشتر بررسی کنیم برای اولین بار به چنین موردی برخورد کرده‌ام...

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر