کد خبر: 182273
A

برای چیدن سینی مزه با انواع پنیر‌های خوشمزه این موارد را در نظر داشته باشید

چیدن سینی مزه با انواع پنیر یک هنر است که با دانستن چند نکته می‌توانید تجربه لذت‌بخشی برای خود و مهمانان ایجاد کنید. برای چیدن سینی مزه با انواع پنیر، کافیست نکاتی که در این مطلب مرور می‌کنیم رعایت کنید تا یک سینی مزه متعادل و در عین حال زیبا داشته باشید.

برای چیدن سینی مزه با انواع پنیر‌های خوشمزه این موارد را در نظر داشته باشید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چیدن سینی مزه با انواع پنیر یک هنر است که با دانستن چند نکته می‌توانید تجربه لذت‌بخشی برای خود و مهمانان ایجاد کنید. برای چیدن سینی مزه با انواع پنیر، کافیست نکاتی که در این مطلب مرور می‌کنیم رعایت کنید تا یک سینی مزه متعادل و در عین حال زیبا داشته باشید.

انتخاب انواع پنیر روی سینی مزه

در انتخاب پنیر برای سینی مزه باید تنوع را در نظر گرفت و انواع پنیر را برای انواع سلیقه و ذائقه روی سینی مزه قرار داد. می‌توانید از پنیرهای نرم و کرمی گرفته تا پنیرهای سخت یا انواع پنیر با طعم خاص استفاده کنید. قیمت پنیرهای مختلف متفاوت است. اما به طور کلی قیمت پنیرهای طبیعی در یک بازه متعادل قرار دارند. از این رو در انتخاب انواع پنیر برای سینی مزه به طور کلی قیمت پنیر چدار، گودا، پستو و... پارامتر مهمی در تصمیم‌گیری نیست. در انتخاب انواع پنیر برای سینی مزه بیشتر به طعم پنیر و تنقلات مکمل توجه داشته باشید. مثلا پنیر چدار با طعم تند و خوشمزه‌ای که دارد معمولاً با نان یا کراکر سرو می‌شود. پنیر پارمسان بافت خشک و طعم شور دارد که با سالادها و میوه‌های خشک می‌پیوندد. پنیرهای بلوچیز مثل پنیر گورگونزولا طعم و بوی خاص دارند و بیشتر با میوه‌های تازه مثل هندوانه ، انگور و انجیر سرو می‌شود.

تنوع تنقلات در کنار انواع پنیر روی سینی مزه

ایجاد تنوع در مزه‌ها با افزودن میوه‌ها، آجیل، زیتون، انواع خشکبار و حتی مرباها به سینی مزه، تجربه تازگی و خاصی را ارائه می‌دهد. بسته به نوع پنیری که در سینی مزه انتخاب می‌کنید، می‌توانید انواع آجیل را در کنارش قرار دهید. مثلا پنیر چدار با گردو و بادام و پنیر گورگونزولا با بادام هندی ترکیب خوبی است.

تزیین با میوه و سبزیجات در کنار انواع پنیر روی سینی مزه

برای جلب زیبایی و جذابیت بیشتر، می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه در کنار پنیر طبیعی به عنوان تزیینات روی سینی مزه استفاده کنید. این تزئینات علاوه بر ایجاد تنوع در تنقلات، تازگی و زیبایی ویژه‌ای روی سینی مزه ایجاد می‌کنند؛ پس از حضور میوه و سبزیجات خوراکی غافل نشوید. برای دوستداران رژیم گیاهخواری، ارائه پنیرها و با همراه تنقلات گیاهی لازم است. در مهمانی‌هایی که پیروان رژیم گیاهخواری حضور دارند پنیرها، سبزیجات و میوه‌ها به‌عنوان گزینه‌های سالم و خوشمزه مورد استقبال قرار می‌گیرند. از انواع میوه‌های تازه یا خشک مثل انگور، هلو، آناناس یا زیتون برای تزیین سینی مزه استفاده کنید. از سبزیجات تازه مثل خیار، گوجه، و فلفل رنگی برای ایجاد رنگ و طعم متنوع در سینی مزه غافل نشوید.

استفاده از نان و کراکرها در کنار انواع پنیر روی سینی مزه

نان، چیپس و کراکرها می‌توانند همراه خوبی برای انواع پنیر باشند. انتخاب نان‌های مختلف یا انواع کراکرها به تنوع و زیبایی سینی مزه کمک می‌کند. بیسکویت‌های شور یا شیرین همراه با پنیرها و میوه‌ها یک تجربه فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کنند.

استفاده از دیپ و سس در کنار انواع پنیر روی سینی مزه

دیپ‌ها و سس‌ها از نظر بافت خیلی شبیه هستند؛ اما کاربرد و مزه آن‌ها کاملا متفاوت است. استفاده از دیپ پنیری یا غیر پنیری در کنار کراکر، چیپس و نان تجربه لذت بخشی برای شما و مهمانان است. از سس‌های خاص مثل رلیش، پستو، یا گواکاموله به عنوان تزیین برای نان و کراکرها استفاده کنید.

ترتیب چیدمان روی سینی مزه

توجه به ترتیب چیدمان موارد بر روی سینی نیز مهم است. می‌توانید پنیرها را به صورت دایره‌ای یا خطی چیده و مواد همراه را به طور متنوع در اطراف آن‌ها قرار دهید. برای چیدن سینی مزه اول از بزرگترین اقلام شروع کنید. معمولا قرار دادن پنیر روی سینی مزه شروع خوبی است. در انتها فضای خالی را با سبزیجات، گل و میوه پر کنید. با در نظر گرفتن این نکات و ترکیب‌های مختلف، سینی مزه‌ای فوق‌العاده خوشمزه و ظاهری زیبا را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها آماده کنید. شما می‌توانید برای خرید انواع پنیر از سایت و فروشگاه انبارپنیر استفاده کنید. خرید پنیر پستو بخاطر رنگ سبز جذاب، دیپ‌های متنوع برای ایجاد تنوع در تنقلات، پنیر چدار، گودا بخاطر طعم همه‌پسند و سس‌های خاص موجود در انبارپنیر، در ایجاد زیبایی و ترکیب رنگ جذاب در سینی مزه تاثیر بسازیی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر