کد خبر: 156514
A

رییس میت، وزیر امور خارجه در دولت جدید اردوغان شد

هاکان فیدان، رییس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه در دولت جدید اردوغان وزیر خارجه خواهدبود. او در حوزه تعامل و مذاکره با کردها از جایگاه و اختیارات ویژه ای برخوردار بوده‌است.

رییس میت، وزیر امور خارجه در دولت جدید اردوغان شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاکان فیدان، رییس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه در دولت جدید اردوغان وزیر خارجه خواهدبود. او در حوزه تعامل و مذاکره با کردها از جایگاه و اختیارات ویژه ای برخوردار بوده‌است.

«فیدان در سال ۲۰۰۱ به دانشگاه مریلند آمریکا رفته و در رشته های مدیریت و علوم سیاسی تحصیل کرد. سپس با پایان نامه "نقش سرویس های امنیت در سیاست خارجی: مقایسه سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و ترکیه" فوق لیسانس خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه بیلکنت دریافت کرد و در همین دانشگاه در سال ۲۰۰۶ در رشته روابط بین الملل دکترا گرفت.»

فیدان سفیر ترکیه در استرالیا و نیز نماینده ترکیه در سازمان بین المللی انرژی اتمی بوده است و  در  همین سازمان بود که از حق ایران برای دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت کرده است.

روزنامه هاآرتص اسراییل در باره فیدان نوشته‌بود: فیدان در دوره‌ای که نماینده ترکیه در سازمان بین المللی انرژی اتمی بوده است ، نقش بسیار مهمی در نزدیک کردن ارتباط ترکیه با ایران و انعقاد بیانیه تهران با ایران و برزیل داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر