کد خبر: 128454
A

شورای نگهبان: لایحه بودجه ۱۴۰۱ تا اواسط هفته به مجلس ارسال می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای شورا در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند و تلاش داریم تا اواسط این هفته، لایحه بودجه به مجلس ارسال شود.

شورای نگهبان: لایحه بودجه ۱۴۰۱ تا اواسط هفته به مجلس ارسال می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی اظهار داشت: اعضای شورا در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند و تلاش داریم تا اواسط این هفته، لایحه بودجه به مجلس ارسال شود.

وی افزود: ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز قبل به شورا ارسال شد و اعضا نیز در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: البته هنوز جداول لایحه بودجه به شورا ارسال نشده و تاکید ما این است که نمایندگان آن را زودتر ارسال کنند، چرا که در پیوست‌هایی از جداول، معمولاً مواردی وجود دارد که باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود.

طحان‌نظیف تصریح کرد: طبق قانون، شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۱۰ روز فرصت دارد و حتی امکان تمدید این ۱۰ روز نیز وجود دارد، اما اگر این مدت را در نظر بگیریم این بررسی به سال آینده کشیده می‌شود، بنابراین همه اعضا با پشتوانه پژوهشکده شورا تلاش می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کنند، به ویژه اینکه ممکن است برای بررسی رفع ابهامات و ایرادات، رفت و برگشتی بین مجلس و شورا وجود داشته باشد./ مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر