کد خبر: 149182
A

ادعای نماینده قم در مجلس: سال گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا برای درخواست دیدار مستقیم با امیر عبدالهیان۳ بار نماینده خود را فرستاد

امیر آبادی فراهانی نماینده قم در مجلس: سال گذشته بود که معاون رئیس جمهور آمریکا برای درخواست دیدار مستقیم با وزیر امور خارجه کشورمان ۳ بار نماینده خود را فرستاد که آن‌ها گفتند می‌خواهند بدون حضور اروپایی‌ها این جلسه شکل بگیرد که با مخالفت وزیر امور خارجه ما رو به رو شد. آمریکایی‌ها بعد از ناکامی در این موضوع به صورت مکتوب نامه ای نوشتند مبنی بر اینکه این ۶۰ نفری که شما در لیست ترور قرار داده‌اید آن‌ها در آمریکا یک زندگی آرام ندارند و خواب و خوراک را از آن‌ها گرفته‌اید. درخواست داده‌بودند که ما اسم این ۶۰ نفر را از لیست ترور خارج کنیم در مقابل آن‌ها نام سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند.

ادعای نماینده قم در مجلس: سال گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا برای درخواست دیدار مستقیم با امیر عبدالهیان۳ بار نماینده خود را فرستاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در هشتمین شب از سلسله جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد،  به سخنرانی پرداخت: ما مسئولین باید کاری کنیم تا خدشه‌ای به این نظام وارد نشود همچنین وظیفه داریم راه شهدای عزیز را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: دشمن در رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. همه شاهد هستیم در 10 سال گذشته دشمنان با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اجازه نداده تا دستاورد‌های این نظام برای ملت به درستی تبیین شود؛ یکی از نکاتی که جا دارد به آن اشاره شود موضوعی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر به آن تاکید ویژه داشته‌اند و آن هم جهاد تبیین است.

نماینده قم  تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به واقعیت‌های امروز جامعه و دستاورد‌ها پی ببریم باید گذشته را مرور کنیم، از نظر اقتصادی بر اساس شاخص‌ها بخواهیم صحبت کنیم کاملا مشخص است که وضعیت رفاه اجتماعی مردم ایران قبل از انقلاب مطلوب نبوده است، با وجود اینکه رژیم پهلوی در روز 6 میلیون بشکه نفت تولید و صادر می‌کرد اما مردم در مسئله اقتصادی جایگاه خوبی نداشتند.

امیرآبادی در ادامه افزود: امروز در فضای مجازی شاهد هستیم که بیشتر دستاوردهای همسایگان تشریح و با ما مقایسه می‌شود، من از این دوستان تقاضا دارم برای اینکه مقایسه درستی داشته باشید نسبت پیشرفت به نسبت درآمدها را ببینید. چندین سال است که کشور ما به دلیل تحریم‌ها نتوانسته در بازار جهانی فروش خوبی در زمینه نفت داشته باشد البته با این وجود ما تلاش کردیم درآمدهای کشور را از طریق منابع دیگر مانند درآمدهای مالیاتی و گمرکی کسب می‌کنیم و وابستگی به نفت را کمتر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید توجه کنیم ما در چه مسائلی پیشرفت کرده‌ایم، اگر بخواهم عرصه پزشکی را مثال بزنم می‌بینیم که باوجود اینکه کشور‌های همسایه در حوزه درمان وابستگی به غربی‌ها دارند اما با این اوصاف سالیانه بخشی از پزشکان و پرستاران ما برای ادامه فعالیت به این کشورها سفر می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئله بعدی این است که وقتی تعداد پزشکان مشغول در کشور را بررسی می‌کنیم قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. درحال حاضر بسیاری از مردم کشور‌های همسایه مانند پاکستان و عراق برای درمان بیماری خود به کشور ما سفر می‌کنند.

امیرآبادی ادامه داد: امروز مردم ایران در بین کشور‌های جهان دارای عزت و سربلندی خاصی هستند، برای مثال آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف زمانی درخواست دادند تا به صورت مستقیم با وزیر امور خارجه ما دیدار داشته باشند. در تاریخ شما پیدا نمی‌کنید که آمریکایی‌ها با کشور‌های عربی این برخورد را داشته باشند.

*شرط آمریکایی‌ها برای خروج نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی

وی افزود: سال گذشته بود که معاون رئیس جمهور آمریکا برای درخواست دیدار مستقیم با وزیر امور خارجه کشورمان 3 بار نماینده خود را فرستاد که آن‌ها گفتند می‌خواهند بدون حضور اروپایی‌ها این جلسه شکل بگیرد که با مخالفت وزیر امور خارجه ما رو به رو شد. آمریکایی‌ها بعد از ناکامی در این موضوع به صورت مکتوب نامه ای نوشتند مبنی بر اینکه این 60 نفری که شما در لیست ترور قرار داده‌اید آن‌ها در آمریکا یک زندگی آرام ندارند و خواب و خوراک را از آن‌ها گرفته‌اید. درخواست داده‌بودند که ما اسم این 60 نفر را از لیست ترور خارج کنیم در مقابل آن‌ها نام سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند.

*برخی از مسئولان به جنگ رسانه‌ای دشمن کمک کردند

امیرآبادی بیان کرد: متاسفانه دشمن در این جنگ نرم در برخی از جبهه‌ها موفق شده برنامه‌های خود را عملیاتی کند؛ هرجا که ما روایت‌گری اول نداشتیم از آن نقطه آسیب دیدیم و هرجا که توانستیم به درستی مسائل را تبیین کنیم دشمن در آنجا شکست خورد. متاسفانه ما مسئولین نیز در این جنگ رسانه‌ای گاهی به دشمن از طریق رفتارمان یا گفتارمان کمک کردیم.

وی افزود: علاوه بر رفتار غلط برخی مسئولین با مردم، متاسفانه سو استفاده برخی از افراد از فضای کشور یکی از دلایلی است که باعث شده مشکلات اقتصادی در کشورمان نمایان شود، برای مثال یک فردی ارز دولتی دریافت کرده تا از طریق آن کالایی وارد کند و در نهایت به قیمت مناسبت به دست مصرف کننده برسد اما متاسفانه یا کالا را وارد نکرده یا اگر هم وارد کرده به قیمت ارز دولتی در اختیار مردم قرار نداده است.

نماینده قم در خانه ملت تاکید کرد: با یکی از اقدامات موثری که ما در زمینه سامانه‌های فروشگاهی در مجلس انجام دادیم توانستیم در 9 ماه گذشته جلوی بیش از 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را بگیریم، افرادی که فقط با یک تلفن همراه معاملات میلیاردی انجام می‌دادند و هیچ اثر و ردپایی از آن‌ها وجود نداشت که بتوانیم از آن‌ها مالیات اخذ کنیم.

امیرآبادی اظهار کرد: در بودجه سال 1402 رشد اقتصادی به خوبی پیش‌بینی شده است البته رشدی که با برجام دیده بودیم به احتمال زیاد اتفاق نمی‌افتد اما باز با این اوصاف رشد اقتصادی سال 1402 در صورت تحقق، وضعیت کشور را در این زمینه بهتر خواهد کرد. ما در مجلس بنا داریم که مورد اضافی را تصویب نکنیم که دولت برای اجرای آن از بانک مرکزی اعتباری قرض کند.

وی مطرح کرد: درآمد‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که با واقعیت‌ها منطبق باشد و بر اساس آن کشور مدیریت شود حتی اگر قرار باشد که دولت هزینه‌های خود را کاهش دهد.

*مذاکرات در مرحله نهایی بود اما تصور براندازی دشمن را به طمع انداخت

امیرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات با کشورهای غربی گفت: واقعیت مطلب این بود که بسیاری از کارها پیش رفته بود و تقریبا مذاکرات به پایان رسیده بود اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تبادل نظری که با اتاق فکر خود داشتند به دنبال براندازی نظام بودند و برخی از گروه‌ها مانند سلطنت‌طلب‌ها و منافقین نیز به آن‌ها قول داده بودند با وحدت خود به براندازی نظام کمک کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرف مذاکرات با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و راه‌اندازی اغتشاشات که به‌دنبال براندازی بود تقریبا میز مذاکره را رد کرد؛ اما امروز آن‌ها از طریق وزیر امورخارجه قطر پیغام داده‌اند که می‌خواهند به مذاکرات برگردند و به‌دنبال مذاکره مستقیم با تیم مذاکره کننده ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به شبهه‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: دشمن در فضای مجازی به‌دنبال این است با طرح شبهه‌های مختلف ذهن جوانان ما را بهم بریزد، برای مثال در فضای مجازی بارها گفته شده ایران به کشور‌هایی مانند عراق و سوریه کمک کرده درصورتی که مردم ایران با مشکلات مالی اقتصادی رو به رو هستند.

امیرآبادی افزود: صادرات نفت در عراق به 4 میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها هم به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.

نماینده قم در خانه ملت تصریح کرد: اروپایی‌ها متعقد هستند عمق استراتژیک دفاعیشان در اوکراین است، آیا عمق استراتژیک دفاعی ما در سوریه نبود؟ ما برای مقابله با داعش نیاز به این داشتیم با آن‌ها در سوریه مقابله کنیم. پولی که امارات، عربستان، قطر و یا اردن در سوریه خرج کردند چندین برابر هزینه ایران است که اصلا قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: این یک نمونه پاسخ به شبهه جوانان عزیز بود، اگر ما مسئولین در مسائل مختلف برای مردم تبیین کنیم و با صداقت صحبت کنیم قطعا نتیجه بهتری می‌گیریم؛ وظیفه مسئولین این است که با مردم به درستی سخن بگویند و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر