کد خبر: 151495
A

عزم مجلس برای تصویب طرح عفاف و حجاب/ یک نماینده مجلس: اگر دولت و قوه قضاییه لایحه ندهند، خودمان کار را پیش می‌بریم

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طرح عفاف و حجاب، به هیات رئیسه مجلس ارائه شده اما هنوز اعلام وصول نشده است.

عزم مجلس برای تصویب طرح عفاف و حجاب/ یک نماینده مجلس: اگر دولت و قوه قضاییه لایحه ندهند، خودمان کار را پیش می‌بریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پس از قرائت گزارش دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح عفاف و حجاب، برخی نمایندگان از تدوین طرحی دراین کمیسیون برای عفاف و حجاب خبر دادند. طبق این طرح مجلس بناست برای افرادی که پوشش آنها را «کشف حجاب» و «برهنگی» خوانده، برخی محرومیت‌های اجتماعی درنظر بگیرد.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید طرحی که به عنوان طرح عفاف و حجاب به این کمیسیون آمده، برای اثربخشی پیشنهادات مطرح شده در گزارش کمیسیون است که آن هم طبق قانون ارائه شده است. به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طرح مذکور، به هیات رئیسه مجلس ارائه شده اما هنوز اعلام وصول نشده است.

راستینه می‌افزاید: با اینکه ترجیح مجلس ارائه لایحه از سوی دولت یا قوه قضاییه است اما اگر آنها به هر دلیلی نخواهند این اقدام را انجام دهند، مجلس طرح خود را پیش خواهد برد.

او تاکید دارد که دستگاه‌های مسئول وقتی که یک قانون به درستی اجرا نمی‌شود، باید نسبت به اجرایی شدن و اثربخش‌کردن آن از طریق ارائه لایحه یا برخورد با ترک فعل دستگاه‌ها اقدام کنند.

روز گذشته علی یزدی‌خواه، نماینده تهران در مجلس به «اعتماد» گفته بود که در این طرح برای آنچه «کشف حجاب» و «برهنگی» می‌نامد، مجازات «محرومیت‌های اجتماعی»‌ در نظر گرفته شده است.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر