کد خبر: 151621
A

نماینده ولی فقیه در گیلان: زنانی که کشف حجاب می کنند، مخالفت خود را با اسلام و قرآن و قانون اساسی نشان می دهند

رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت: زن مسلمان ایرانی نسبت به حجاب پایبند و علاقه‌مند است و لذا بانوانی که کشف حجاب می کنند، مخالفت خود را با اسلام و قرآن و قانون اساسی نشان می دهند و لذا برخورد با این هنجارشکنی ها در زمان مناسب انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان: زنانی که کشف حجاب می کنند، مخالفت خود را با اسلام و قرآن و قانون اساسی نشان می دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به توافق ایران و عربستان و پیامدهای منطقه ای و بین المللی آن، اظهار کرد: هنوز چشم اندازی از برقراری روابط ایران و عربستان وجود ندارد، اما قطعا حسن همجواری برای منطقه مفید و مبارک است.

وی با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر حسن همجواری و تاکید بر صلح و دوستی با همسایگان، افزود: همواره در برابر همسایگان صبر و استقامت داریم و از درگیری پرهیز می کنیم.

امام جمعه رشت، جمهوری اسلامی ایران را پایبند بر مرزهای عقیدتی و محور جبهه مقاومت و حامی ملت های مظلوم منطقه دانست و تصریح کرد: شاهد نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به این توافق هستیم و دشمنان جمهوری اسلامی نیز هراسانند و احساس خطر کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان رژیم صهیونیستی را در آستانه سقوط و زوال دانست و خاطرنشان کرد: سران این رژیم غاصب و جعلی نیز بر این امر اذعان دارند، زیرا وضعیت اعتراضات وخیم است.

وی با اشاره به افسردگی و بی انگیزگی سربازان اسرائیلی در مقابل جبهه مقاومت، اضافه کرد: با این روند نابودی اسرائیل نزدیک تر از پیش بینی های صادق رهبر انقلاب خواهد بود.

آیت الله فلاحتی در ادامه به جایگاه عفاف و حجاب در نزد بانوان ایرانی اشاره کرد و گفت: زن مسلمان ایرانی نسبت به حجاب پایبند و علاقه‌مند است و لذا بانوانی که کشف حجاب می کنند، مخالفت خود را با اسلام و قرآن و قانون اساسی نشان می دهند و لذا برخورد با این هنجارشکنی ها در زمان مناسب انجام می شود.

وی بی حجابی ها را برای خانواده های مومن و مذهبی غیر قابل تحمل دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی نیز پدیده زشت بی حجابی را نمی پذیرد و لذا والدین باید نسبت به تربیت فرزندان خود اهتمام داشته باشند و عفاف و حجاب را برای آنان نهادینه کنند، زیرا دستور خداست.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به فرارسیدن ماه رمضان و تقارن آن با سال نو اشاره کرد و متذکر شد: رمضان ماه بندگی و عبادت است و مردم روزه دار علاوه بر قرائت قرآن، بر احیاء مساجد اهتمام داشته باشند و حتی المقدور در دو نوبت نماز جماعت را اقامه کنند.

وی از متولیان مساجد نیز خواست به ویژه در ماه رمضان در هر دو نوبت اقامه نماز داشته باشند و عنوان کرد: مسجد محل نماز و وعظ است و لذا نباید بسته باشد؛ درب مساجد باید به روی نمازگزاران باز باشد و روحانی در مسجد حضور داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به سالگرد حمله به مدرسه فیضیه قم در سال ۴۲، خاطرنشان کرد: سید یونس رودباری در این واقعه به شهادت رسید و شهید راه نهضت امام خمینی(ره) نام گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر