کد خبر: 156550
A

نماینده ولی فقیه در کاشان: شاه معلون به مردم ایران رحم نمی کرد

امام خمینی(ره) وقتی متوجه شد که شاه با اصلاحات آمریکایی دشمن به دنبال نابودی اسلام است. به محض انتشار خبر تصویب لایحه، حضرت امام خمینی(س) با علمای بزرگ تهران و قم به تبادل نظر پرداختند و به دنبال آن دست به اعتراضات همه‌جانبه زدند.شاه در واکنش به موضع گیری امام(ره) بی ادب ترین تعبیرات را به کار برد.

نماینده ولی فقیه در کاشان: شاه معلون به مردم ایران رحم نمی کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدسعید حسینی، شب گذشته در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامی داشت قیام ۱۵ خرداد، در مصلای نماز جمعه آران و بیدگل اظهار داشت: مهر سال ۴۱ آمریکایی‌ها به محمد رضا پهلوی دستور دادند که اصلاحات آمریکایی به نام لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی که نمودهای ضد دینی صریح و روشنی داشت، در ایران اجرا شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام خمینی(ره) متوجه شد که با اصلاحات آمریکایی دشمن به دنبال نابودی اسلام است، خاطرنشان کرد: به محض انتشار خبر تصویب لایحه، حضرت امام خمینی(س) با علمای بزرگ تهران و قم به تبادل نظر پرداختند و به دنبال آن دست به اعتراضات همه‌جانبه زدند. حضرت امام(ره) از شرایط پیش آمده جهت دفاع از اسلام و آگاهی بخشی به مردم بهره‌برداری کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه شاه در واکنش به موضع گیری امام(ره) بی ادب ترین تعبیرات را به کار برد، گفت: شاه به خاطر کنار نرفتن از قدرت، لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی را به دستور آمریکایی‌ها تصویب کرد و ذلت خودش را به عنوان یک غلام حلقه به گوش بیش از پیش آشکار کرد.

امام جمعه کاشان به اطلاعیه امام راحل در ۲۲ اسفند ۴۱ اشاره کرد و گفت: در این اطلاعیه حضرت امام(ره) خطاب به علما، دوم فروردین ۴۲ را به خاطر توهین شاه به اسلام در فیضیه قم عزای عمومی اعلام کرد و در این روز که مصادف با شهادت امام صادق(ع) بود ماموران شاه با هتک حرمت به قرآن عده ای از طلاب را شهید و مجروح کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به قیام ۱۵ خرداد، گفت: تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) توسط رژیم طاغوت تظاهرات در قم، تهران، ورامین و ... به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند و امام(ره) آن را عزای اعلام کردند.

امام جمعه کاشان، قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مردم ایران را زمینه ساز سرنگونی رژیم پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که شاه را تطهیر می کنند بدانند شاه ملعون در عملی نمودن اصلاحات امریکایی ذره ای به مردم ایران رحم نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام راحل در دوران تبعید از ابزار فرهنگی برای نابودی رژیم پهلوی استفاده کرد و یاد آورشد:سخنرانی ها و اطلاعیه های امام راحل از خارج از کشور توسط افراد شجاع در قم، کاشان ،تهران، مشهد، گرگان و دیگر شهرها و روستاهای کشور پخش می شد.

امام جمعه کاشان، تشکیل حکومت اسلامی را کار بزرگ امام راحل دانست و گفت: هدف امام راحل پس از سرنگونی رژیم پهلوی، استقرار جمهوری اسلامی و گسترش ارزش های دینی و اجرای عدالت در ایران، جهان اسلام و سراسر دنیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به بیداری عدالت طلبان دنیا به تأسی از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یاد آورشد: نصب تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با آمریکا در دورترین نقاط دنیا نشان دهنده تحقق شعار عدالت طلبی امام راحل و هدر نرفتن ذره ای از زحمات ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به تداوم اهداف امام راحل توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انسان های دلسوز می دانند که امت واحده و تمدن بزرگ اسلامی توسط مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام راحل در مسیر تحقق است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تحقق بیانیه گام دوم تاکید کرد و ابراز داشت: بیانیه گام دوم باید به عنوان یک سند بالا دستی دیده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر