کد خبر: 179209
A

دادستان کل کشور: هدف نخست انقلاب‌اسلامی عمل به احکام اسلامی است

دادستان کل کشور:پایداری و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دلیل پشتیبانی مردم و حوزه‌های علمیه دانس

 دادستان کل کشور: هدف نخست انقلاب‌اسلامی عمل به احکام اسلامی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد شب گذشته در نشستی با اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: باید اهداف امام خمینی(ره) از تشکیل حکومت اسلامی برای مردم تبیین و تحلیل شود.

وی افزود: امام راحل(ره) زحمات بسیاری برای این انقلاب کشیده‌اند و برای تحقق آن خون جوانان بسیاری در این راه ریخته شد، لذا باید انگیزه این کار تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد گفت: امروز نظام اسلامی نیازمند نظریه‌پردازان در عرصه‌های مختلف است. اهداف و آرمان‌های امام راحل(ره) اسلامی بوده و قوانین اسلامی نیازمند تبیین است.

دادستان کل کشور هدف نخست انقلاب‌اسلامی را عمل به احکام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب‌های بسیاری در دنیا صورت گرفت ولی هیچ انقلابی با روح اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) و رهبری شخصیتی عالم و متفکر شیعی وجود نداشت.

وی گفت: امام‌خمینی(ره) به دنبال تحقق اسلام ناب و ترویج معارف اسلامی بودند. ایشان تلاش کردند مردم را به سمت حل مشکلات جهان اسلام تشویق کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد ادامه داد: امام‌خمینی(ره) در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی موفق شدند. ایشان بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی با حضور شاگردان عالم و مجاهد از جمله شهید آیت‌الله بهشتی و مقام‌معظم‌رهبری و برخی از علما و مراجع، قانون اساسی را منطبق بر احکام اسلام و قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) نگاشتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی دسیسه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، جنگ داخلی و ترور شخصیت‌های نطام توسط دشمن به راه افتاد و این اقدامات دشمنان اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد.

دادستان کل کشور پایداری و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دلیل پشتیبانی مردم و حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: اگر حمایت و حضور مردم در پای صحنه و نیز پشتیبانی حوزه از انقلاب نبود، قطعا این انقلاب فرو می‌پاشید.

این مقام قضایی گفت: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین، تبیین فقه و احکام اسلامی برای مجریان و قانون‌گذاران است. حوزه‌های علمیه تکیه‌گاه نظام هستند و اگر حوزه کمک نکند، نظام با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

وی در پایان گفت: در عرصه‌های مختلف نیازمند حمایت حوزویان هستیم. امروز دشمن تمام توان خود را برای نشان دادن ناکارآمدی نظام به کار گرفته است و ما نیازمند حمایت فکری حوزویان و علما هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر