کد خبر: 149651
A

قصد جدید بایدن برای دیدار با رئیس جمهور چین : دنبال جنگ سرد جدید با چین نیستیم

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با بیان این که" آمریکا بدنبال جنگ سرد جدید با چین نیست" از قصد خود برای دیدار با رئیس جمهور این کشور خبر داد.

قصد جدید بایدن برای دیدار با رئیس جمهور چین : دنبال جنگ سرد جدید با چین نیستیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران،ارگان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت: «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برنامه خود را برای گفت و گو با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین اعلام کرد.

بایدن روز پنجشنبه در سخنانی در کاخ سفید با اشاره به کشف اشیا پرنده ناشناس در حریم هوایی آمریکا گفت: «انتظار دارم با رئیس جمهور شی صحبت کنم، امیدوارم به این موضوع برسیم.»

بایدن افزود: «من بابت پایین انداختن آن بالن عذرخواهی نمی‌کنم.» وی افزود که ایالات متحده به دنبال جنگ سرد جدید با چین نیست، اما به رقابت با آن ادامه خواهد داد و واشنگتن به خاطر حادثه اخیر بالون با پکن در تماس است.

بایدن گفت: ما به دنبال یک جنگ سرد جدید نیستیم.

وی تصریح کرد که آمریکا با چین رقابت خواهد کرد، اما این رقابت را مسئولانه مدیریت خواهد کرد تا از تبدیل آن به درگیری جلوگیری کند.

بایدن گفت که مقامات آمریکایی بر این باورند که سه شی پرنده ساقط شده بر فراز آمریکای شمالی به احتمال زیاد بالون‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی یا مؤسسات تحقیقاتی بوده‌اند نه دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی. او گفت: «ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم این سه شیء چه بوده‌اند، اما هیچ چیز در حال حاضر نشان نمی‌دهد که آنها به برنامه بالن جاسوسی چین مربوط می‌شوند یا وسایل جاسوسی از کشور دیگری بوده‌اند.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر