کد خبر: 156197
A

رئیس انجمن مامایی ایران: مرخصی دوران قاعدگی حق زنان است

رئیس انجمن مامایی ایران گفت:«حق زنان شاغل است که بتوانند در این دوره از مرخصی ویژه استفاده کنند و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند با انرژی و سرزندگی بیشتری در محیط کار خود حاضر شود.»

رئیس انجمن مامایی ایران: مرخصی دوران قاعدگی حق زنان است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناهید خداکرمی رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به اینکه هنوز در نظام سلامت ما در این حوزه کار شاخصی صورت نپذیرفته است، گفت: حق زنان شاغل است که بتوانند در این دوره از مرخصی ویژه استفاده کنند و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند با انرژی و سرزندگی بیشتری در محیط کار خود حاضر شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: چقدر خوب است که دولت در این زمینه پیش قدم شود و لایحه‌ای را در زمینه مرخصی قاعدگی تهیه کرده و به مجلس ببرد. این کار می‌تواند جایگاه ما را در دنیا قابل احترام‌تر کند و دیدگاه جامعه جهانی را نسبت به کشور تغییر دهد. سلامت قاعدگی یک موضوع سلامت‌محور و حقوق بشری است که مردان با آن درگیر هستند.
او توصیه کرد: تمام دختران و زنان باید در محل زندگی خود در مراکز بهداشت و یا مطب‌های مامایی یک مامای خانواده داشته باشند، چراکه او با تمام پیچیدگی‌های بدن زنان آشنا است و می‌تواند به خوبی در صورت نیاز به آنها کمک کند.

رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به اینکه یک سیکل معمول از ۲۸ روز حتی تا ۳۵ و ۴۰ روز ممکن است بین افراد مختلف تفاوت داشته باشد و مسئله‌ای که مهم است منظم بودن این سیکل است، توصیه‌های تغذیه‌ای و بهداشتی در دوران قاعدگی ارائه و بیان کرد: دوش آب گرم و حمام کردن در این دوره بسیار لازم است و باعث تسکین درد می‌شود.
رئیس انجمن مامایی ایران با تاکید بر اینکه تغذیه در دوران قاعدگی باید مورد توجه باشد گفت: استفاده از ادویه‌ها، مواد غذایی شور و قهوه می‌تواند PMS قاعدگی را مقداری افزایش دهد. بهتر است از سبزیجات و مواد غذایی فیبردار استفاده شود. همینطور زنان باید در این دوران از پروتئین گوشت، حبوبات و مغزها غافل نشوند به‌ویژه زنانی که کم‌خونی و یا خونریزی زیادی دارند.
او ادامه داد: تجربه نشان داده و در بسیاری از مقالات معتبر آمده است که بسیاری از اختلافات زوجین معمولا در دوره پیش از قاعدگی زنان اتفاق می‌افتد که هورمون‌ها دچار فراز و فرود می‌شوند و روی خلق‌وخوی زنان تاثیر می‌گذارد. اگر مردان به خوبی نسبت به این موضوع شناخت نداشته باشند ممکن است باعث مشاجرات و مشکلاتی در زندگی آنها شود.

منبع: آتیه آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر